دیوار نقاشی

دیوار نقاشی

دیوار نقاشی

زندگی یک دیوار نقاشی است. کتاب «دیوار نقاشی» ماجرای زندگی دختر کوچکی به نام لولیتا است که در ترجمه فارسی کتاب «حنا» نامیده شده است.

مادر حنا مانند بسیاری از مادران امروزی مجبور است تا دیروقت کار کند و او بیشتر اوقات در خانه تنهاست. تنها سرگرمی مورد علاقه او نقاشی کردن است، اما ایده‌ها و تخیلات حنا بزرگ است و دفتر نقاشی او برای به تصویر کشیدن این ایده‌ها بسیار کوچک.

یک روز حنا تصمیم می‌گیرد ایده‌ها و تخیل‌اش را به جای دفتر روی دیوارهای خانه نقاشی کند او هر روز بعد از رفتن مادرش منظره‌هایی از پرنده و پروانه، گل‌های وحشی، صخره‌های زیبا و.... روی دیوارها می‌کشد و هر بار روی نقاشی‌ها را با وسیله‌ای مانند جالباسی، کتابخانه و... می‌پوشاند. این روال ادامه دارد تا این که مادرش تصمیم می‌گیرد.....

داستان دیوار نقاشی می‌تواند به طور غیر مستقیم پیام مهمی داشته باشد. این که تسلیم محدودیت‌ها نشوند، مرزها را وسیع‌تر کنند و برای مشکل خود راه حل‌های ساده پیدا کنند.

شناسنامه کتاب:
 
ناشر
کودکان
نویسنده
عرفان مجیب
تصویرگر
  • Oksana Baturina
  • اکسانا باتیورینا
فهرست کتاب های ماه
فهرست کتاب های ماه: آذر ۹۷
پدیدآورندگان
  • عرفان مجیب
  • اکسانا باتیورینا
 
راهنمای کتاب:
 
کلیدواژه:
  • کودکان و هنر
  • کودکان و نقاشی
  • کودکان و آزادی
  • ناهید رئوفی
 
کتاب دیوار نقاشی

درک معانی نقاشی های کودک

معنای نقاشی کودک می تواند بینشی ارزشمندی در مورد وضعیت روحی فرزندتان به شما بدهد. همچنین می تواند نشاندهنده ی تجربیات جسمی و حتی گاهی عاطفی که او تجربه می کند باشد. قبل از تفسیر نقاشی فرزندتان ابتدا به 4 نکته ی کلی زیر توجه کنید:

1- برداشت اول

با اولین نگاه به نقاشی کودک می توانید به احساسات او پی ببرید. به نقاشی نگاه کنید و ببینید چه احساسی دارید. آیا نقاشی افسرده یا آشفته به نظر می رسد؟ پاسخ به این سوال اولین سرنخ شما برای پی بردن به افکار فرزندتان است.

2- استفاده از رنگ ها

در مرحله ی بعد به رنگ های مورد استفاده در نقاشی کودک توجه کنید. کودکان در حین بزرگ شدن، با تجربیات و احساسات مختلفی روبرو می شوند که همگی آنها هیجان انگیز و جدید هستند! کودکان سالم، این احساسات و تجربیات را با بکار بردن رنگ های مختلف در نقاشی خود به نمایش می گذارند. هر چه کودک از رنگ های متنوع تر و شادتری استفاده کند، شادی و هیجان بیشتری در زندگی دارد! رنگ ها بیشتر از یک مداد ساده به بیان احساسات کمک می کنند.

ادامه این مطلب

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.